Lewis Hamilton - Szurkolói Weboldal!

Hírek Életrajz Versenynaptár VB pontverseny Konstrüktöri VBKéptár

Menü
 
Lewis Hamilton
 
Pályafutása
 
Eredményei
 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
bannercserék

 
Hírek/Cikkek

Hamilton kivételével örül a mezőny az új DRS-szabálynak

2013.02.13. 08:20, Hamilton1985
motorsportal.hu

http://lh5.ggpht.com/-1KlpahY_cDA/UGW4ZOdXedI/AAAAAAAAFL8/0AtFpLEVhxg/lewis%252520hamilton%25255B4%25255D.jpg

Idén harmadik szezonját kezdi meg a 2011-ben bevezetett, azóta egyaránt sokat kritizált és sokat magasztalt légellenállás-csökkentő rendszer, vagyis a hátsó szárny felnyitásával az előzést segítő DRS.

http://images.motorsportal.hu/main/000/large/61317__XPB_556042_1200px.jpg

A rendszer használatát illetően az idei évre bevezettek némi módosítást, hiszen eddig az összes pénteki és szombati eseményen szabadon aktiválható volt az eszköz, mostantól viszont az edzésnapokon is csak a versenyre kijelölt szakaszokon lehet majd azt bevetni - cserébe viszont az ígéretek szerint több, legalább kettő DRS zónát neveznek majd meg minden helyszínen.

A változtatás elsősorban a pilóták kérésére történt, hiszen a látványhoz és a küzdelemhez sem járult hozzá, hogy egy kvalifikációs körön a hüvelykujjukkal állandóan a DRS gombját nyomkodták.

„Szerintem jó döntés volt” - mondta a szabályváltozással kapcsolatban Mark Webber a múlt héten Jerezben. - „A versenyzők már egy ideje szerették volna elérni, hogy a DRS-t az időmérőn is csak azokon a helyeken használhassuk, ahol a versenyen. Nem sok értelme volt a versenyzők, a csapatok és a nézők számára sem, hogy egész pénteken és szombaton nyitott DRS-sel köröztünk. Csak a kockázatot növelte, és ha kezelhetjük a helyzetet egy kicsit jobban, akkor miért is ne tennénk?”

A pilóták véleménye azonban nem volt teljesen egyöntetű, hiszen a túlzott óvatosság miatt már nem először értetlenkedő Lewis Hamiltonnak semmi gondja nem lett volna azzal, ha változatlan marad a szabály.

„Én személy szerint legszívesebben mindenhol használnám! Azonban a többi versenyző kevesebbet szeretne belőle, szóval rendben van így” - mondta a brit, hozzátéve, hogy szerinte a versenyek képén nem fog változtatni ez a módosítás. - „A héten sokat vezettem DRS-sel is, volt hogy a célegyenesben és a hátsó egyenesben is használtam, de nem jelentett nagy különbséget.”

Az elmúlt két évben sokan azt gyanították, hogy a szombati szabad DRS-használat a Red Bullnak kedvez, akiknek autója a kanyarokból kifordulva legkorábban visszanyerte azt a stabilitást, amely mellett már biztonságosan csökkenthető volt a leszorítóerő. A Lotus technikai igazgatója, James Allison viszont Hamiltonhoz hasonlóan szintén úgy kalkulál, nem fogja felbolygatni az erősorrendet az eszköz csökkentett szerepe.

„A mezőny első felének csapatai nem hinném, hogy annyira eltérő megoldásokat használtak volna, hogy ez a változás miatt most különösebben átrendeződjenek az erőviszonyok” - mondta a szakember.

Allison szerint a technikai szakemberek dolgát sem könnyítette meg a változás, hiszen ugyanúgy a határon kell majd táncolniuk a hátsó szárny beállításaival, mint a korábbi két esztendőben. A nagy különbséget azokhoz az időkhöz képest tapasztalja, amikor még nem létezett a légellenállás-csökkentő rendszer.

„Beállítások szempontjából a DRS önmagában egy nagyon egyszerű eszköz, azonban mégis nagyban megnehezíti a dolgunk. A DRS érkezése előtt a hátsó szárnyak voltak az autók legkönnyebben kezelhető aerodinamikai elemei. Nagyjából mindenkinek hasonló volt a szárnya, hiszen azon a területen nem lehetett különösebb aerodinamikai előnyhöz jutni. Mindenki meredekre állította Monacóban, laposra Monzában, a többi helyszínen pedig köztes megoldást alkalmaztunk, és ennyi volt” - magyarázta a Lotus technikai csapatának első embere.

„Amióta bevezették a DRS-t, olyan szárnnyal kell rendelkeznünk, amely alapállásban biztos leszorítóerőt nyújt, majd amikor aktiváljuk a rendszert, a lehető legkisebbre csökkenti a légellenállást. Ez pedig azt eredményezi, hogy sokkal inkább az optimális beállítások határán kell működtetnünk a légterelőt, hiszen nyilvánvaló, hogy ez teljesítményjavulást eredményez.”

A műszaki kihívások mértékét pedig az új szabályok sem csökkentik, mutatott rá a szakember.

„Ez a határon táncolás azzal jár, hogy ha apró dolgok, például bogarak eltalálják a szárny élét, vagy egy kis víz kerül rá, vagy csak egy kicsit elszámoljuk magunkat a szélcsatornában, akkor az már nem lesz eléggé stabil. Ez jelenti a nehézséget a mai hátsó szárnyak esetében: meg kell találni a megfelelő kompromisszumot a stabilitás és a felnyitási hatékonyság között. És a DRS szabályának idei változása erre nem lesz hatással. Persze mondhatjuk, hogy mostantól kevésbé lesz lényeges a DRS hatékonysága, azonban még mindig sokat jelent majd a köridő szempontjából, így továbbra is késhegyen táncolva kell kiéleznünk a szárnyakat” - mondta Allison.

Még nincs hozzászólás.
 
Következő futam

http://static.origos.hu/s/img/i/1502/20150218208.jpg

(Ausztrál Nagydíj)

Március 18., péntek;

02:30 - 16:00: 1. szabadedzés
06:30 - 08:00: 2. szabadedzés

Március 19., szombat;

04:00 - 05:00: 3. szabadedzés
07:00 - 08:00: Időmérő

Március 20., vasárnap;

06:00- : Verseny
 
Előző futam
 
VB pontverseny
 
Konstrüktöri VB
 
Css kód

 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros