Miközben a Red Bullnál Vettel felrúgta a csapatutasítást, Rosberg „jófiú” volt, és engedelmeskedett. Ettől a helyzet nem lett sokkal könnyebb, és Brawn is elmondta, hogy nem szívesen ad ki ilyen parancsokat – de csak ő rendelkezik a teljes képpel.
„Nem szeretek ilyen döntéseket hozni – de egyik autóval sem voltunk kényelmes helyzetben”- kezdte a csapatfőnök a Sky Sports The F1 Show műsorában.
„Ismét csak azt tudom mondani, hogy nagyon nehéz összehozni az üzemanyag-spórolást és a nyílt harcot a csapattársak között, ha ilyen keményen küzdenek egymás ellen. Ahogy már elmondtam, nem szeretek olyan utasításokat adni, mint amit Malajziában; nem ilyen a sporttal kapcsolatos természetem. Ez a csapat már a múltban is többször demonstrálta, hogy nagyon boldogak vagyunk akkor, ha a versenyzőink egymás ellen küzdenek. Az elmúlt években gyakran tettünk így”- mondta a Mercedes csapatfőnöke.
A következő kérdés a versenyzők közötti hangulatot érintette. Rosberg érthetően csalódott volt a leintést követően, de a csapatfőnök elmondta: a futam után mindent tisztáztak a csapattársakkal. Hamilton a dobogón elmondta: szerinte Rosbergnek kellene ott állnia.
„A helyzet nagyon jó. Ez annak is a mércéje, hogy Lewis eléggé kellemetlenül érezte magát emiatt”- mondta Brawn Hamilton gesztusáról.
„Nico és Lewis sem volt tisztában a teljes képpel annyira, mint én. A Lewis szerződését érintő tárgyalásokban sohasem volt szó arról, hogy ki az elsőszámú versenyző, és a ki a második – sohasem említette meg ezt, és nem is volt ilyen problémánk. Ez a versenyen is világossá vált. Egy dologról van szó: egyenlőség”- folytatta a szakember.
„Ugyanazt a felszerelést akarja, ugyanazokat a lehetőségeket – és ez remek. Nagyszerű, hogy rendelkezik ezzel a magabiztossággal, és az a hozzáállása, hogy nem akar kivételezést; egyenlő feltételeket akar. Szerintem ezért érezte magát kicsit kellemetlenül a helyzet miatt. Nekem kellett döntést hoznom a pitwallon azzal kapcsolatban, hogy mit fogunk tenni. Én sem mondanám azt, hogy teljesen egyetértek vele, de én rendelkeztem minden ténnyel és információval. Úgy éreztem, nekem van meg minden információm a döntéshez, a versenyzőknek pedig nem áll ez a rendelkezésére. A verseny után szerintem mindketten felismerték, hogy ez volt a helyes döntés”- elemezte a helyzetet Brawn.
„Tisztában vagyok vele, hogy milyen döntéseket kell hoznom. Nagyon boldogan próbálom igazolni ezeket – vagy felteszem a kezem, ha rosszul döntöttem. De valakinek meg kell hoznia ezeket a döntéseket. Ezeket nem egy csoport vagy egy bizottság hozza meg – erre nincs idő és nem is lenne hatékony. Nem sikerülhet minden alkalommal jól: ha egy bizonyos időszakban mindig jól sikerül, akkor már elég remekül végzem a dolgom.”
A britet a Mercedes futóművéről is megkérdezték, mely FRIC névre hallgat, és lényege, hogy mind a négy felfüggesztést összekapcsolják hidraulika segítségével. Brawn természetesen nem kívánt elmélyedni a technika pontos részletezésében:
„Ez is egy újabb módja annak, ahogy a csapatok próbálják optimalizálni az aerodinamika működését; próbálják optimalizálni az autó futását és viselkedését. Ez tipikus Forma-1. Arról szól, ahogy próbálunk kiaknázni minden lehetséges utat. Nem gondolom, hogy túl sok csapat rendelkezik még hagyományos lengéscsillapítókkal és rugókkal. Az istállók próbálják fejleszteni az autókat ilyen rendszerek segítségével.”





Súgó
Új hozzászólás
Frissítés