A brit versenyző tegnap este érkezett meg Jerezbe, és már vasárnap kihajtott a pályára. Hamiltonnak szokatlan és egyben furcsa is volt az új helyzet, melyben egy másik csapat egyenruháját kell magára öltenie – de a W04-ben már végleg letisztult számára a kép.
„Olyan érzés, mint egy Forma-1-es autó – tényleg”- kezdte Hamilton. „A leszorítóerő pont olyan benne, mint az előző autó esetében. Demógumikkal mentem, így nem tudok beszámolni olyan komoly benyomásokról. Még mindig egy Mercedes-motorral megyek, így ugyanannyi erő van benne, mint amennyivel eddig is mentem. Most egy kicsit más gombokat és tekerőket látok a kormányon, és meg kell szoknom a dolgot. Most tényleg csak ezekre koncentráltam”- mondta Hamilton, aki délután félreállt a célegyenes végén, aminek oka az volt, „hogy kifogyott az üzemanyag”.
„Igen, ez kicsit olyan, mintha mindent újrakezdenék”- ismerte el Hamilton, akinek a Mercedes a második csapata. „Emlékszem, hogy milyen volt 2006/2007 fordulóján, amikor tanultam az említett gombokat és kapcsolókat; most megint minden friss és új. Kétszer annyi gomb van ezen a kormányon, mint az előző autómén. Tényleg meg kell szabadulnom pár gombtól”- tette hozzá nevetve.
„Ami a mérnököket és a csapatot illeti, az is más ahhoz képest, ahol eddig voltam”- folytatta az értékelést. „Tényleg olyan, mintha elölről kezdeném.”
Hamilton ma vezette először az új munkaeszközét, és már korábban is elmondta, hogy még nem lehet elég nagy hatással a dolgokra – kiváltképp az autó fejlesztésére.
„Még csak nem is vezettem az autót igazi teszten, így nem igazán adhatok irányt a csapatnak az autóval kapcsolatban. De biztos vagyok benne, hogy amikor tényleg vezetni fogom ezt az autót, akkor figyelni fognak rám, és megjegyzik, amiket mondok. Eddig jók a tapasztalataim.”
És vajon mi a legnagyobb különbség a McLaren és a Mercedes között? „Egyszerűen csak boldogabb vagyok. Nem igazán tudom megmagyarázni, hogy miért. Boldog vagyok, hogy rendelkezek egy új kihívással és egy új kezdettel. Boldog vagyok, hogy egy friss és új fejezet van az életemben. Előttem áll ez a masszív kihívás. Boldog, mert itt van az az izgalom, hogy nem tudom: az új autó jobb lesz-e vagy rosszabb, mint a korábbi. Annak is örülök, hogy itt ülök előtettek, és sok kemény munka áll mögöttem.”
Amikor arról kérdezték, hogy milyen lesz együtt dolgozni Rosbeggel, és igazak lehetnek-e Ross Brawn szavai, miszerint jobb dinamika lesz a versenyzők között, mivel korábban már csapattársak voltak, a brit így felelt:
„Nos, nem tudom. Szerintem az a legfontosabb, hogy jó emberek legyenek egy helyen, és remek legyen a kommunikáció közöttük. Ugyanazok legyenek a célok, mindenki szenvedélyesen álljon a dologhoz. Persze az is segít, ha két olyan versenyződ van, akik ugyanabba az irányba nyomják az autó fejlesztését. De nincs olyan sok közös tapasztalatom Nicóval, és nem gondolnám, hogy mindez előny lenne ahhoz képest, mint amikor egy másik versenyző volt itt.”
Hamilton tegnap este először érkezett meg úgy a paddockba, hogy nem a McLaren versenyzője volt: „Határozottan furcsa volt. Amikor eljöttem tegnap este, és bejöttünk a paddockba, megálltunk sokkal feljebb, mint ahogy azt tettük korábban normális esetben. Igen, elhajtottunk a ’normális’ motorhomeok és buszok előtt”- utalt korábbi csapatára. „Nagyon-nagyon furcsa volt, hogy csak úgy elmentünk mellettük, és fogalmam sem volt, hogy hol is van ez a csapat”- folytatta továbbra is vidáman. „Egyben másik overalt is kellett felvennem, de nem is tudom… Annyira nem is érződött hatalmas különbségnek. Amikor beülsz az autóba, akkor természetesen realizálod, hogy komoly különbség van ahhoz képest, mint amiben előtte volt részed.”
„Az autó nagyon le volt maradva tavaly, és majd csak az idő mondja meg, hogy milyen lett a felkészülés. Voltak versenyek, ahol két másodperce voltak (a Mercedes), de azt is tudom, hogy sikerült fejleszteniük. De ez mégiscsak a tavalyi autó evolúciója, így az alapjai nagyon is hasonlóak, és bizonyos területeken fejlődött. Remélem, hogy a többiek nem tettek meg olyan nagy lépeseket, mert akkor valamivel közelebb lehetünk. Tegnap este is felhívtam az aerodinamikával foglalkozó embereket, hogy kérdéseket tegyek fel nekik az autóval kapcsolatban; már most is nagyon nyomom, mert mindent tudni akarok az autóról, és tudni akartam, hogy mi az, amit esetleg hozzátehetek a dolgokhoz.”
Majd jött a Heikki Kovalainenre vonatkozó kérdés. A finnel még 2008-ban és 2009-ben voltak a csapattársak, és a mai napig remek a kapcsolatuk. Hamilton nagyon bánja, hogy Kova nem lehet a mezőnyben, pedig a tempója alapján megérdemelné a helyet.
„Határozottan. Vicces, hogy megemlítetted ezt a dolgot, mert amikor megérkeztem, és autóval jöttem ide a pályára, arra gondoltam, mennyire sajnálatos, hogy Heikki nincs itt. Miközben mások, akik versenyeznek, és most rendelkeznek üléssel; és én nem tudom, ki adta nekik, de őrültek, ha azt gondolják, hogy jobbak, mint Heikki. Heikki egy remek kaliberű srác, nagyon tapasztalt, és megérdemelné, hogy itt legyen. Jó barátom. A legjobbakat kívánom neki, bármit is csináljon ezentúl.”
Hamilton még egyszer elmondta, hogy nem érdekli a megmondóemberek kritikája, miszerint rosszul tett, hogy csapatot váltott, és csak a saját érzéseire hallgat:
„Mosolyt csal az arcomra, mikor látom mások véleményét. Mindenkinek megvan a véleménye, amivel nincs is semmi baj; de ami engem illet, én próbálok koncentrálni, és pozitív vagyok. Ez az én döntésem, és ehhez semmi köze azoknak, akik kommentálják ezt. A döntés rajtam állt, és a családom is támogatott. Jól érzem magam, és minden erről szól. Mindenkinek döntéseket kell hoznia az életben, és amíg úgy érzed – a szíveddel és fejben is -, hogy rendben van, csak az számít.”